جدیدترین مطالب گالوس:

ورزش زومبا برای لاغری

ورزش زومبا چیست؟

تاریخچه ورزش زومبا:
ورزش زومبا برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط یک ورزشکار کلمبیایی به نام Alberto Beto Perez بوجود آمد و کم کم مورد استقبال فراوان مردمانی در سرتاسر جهان قرار گرفت به طوری که طبق آمارها در ۱۸۵ کشور جهان بیش از ۱۴ میلیون نفر در کلاس های آموزشی زومبا در طول هفته شرکت می نمایند.

زومبا دنس

زومبا (به انگلیسی: Zumba) نوعی حرکات منظم و برنامه ورزشی است و از حرکات رقص و ایروبیک تشکیل شده است.
امروزه زومبا یکی از داغ ترین روش های کم کردن وزن است.
این ورزش باتوجه به حرکات شاد و جذاب علاقه مندان بسیاری پیدا کرده است.
ورزش زومبا ترکیبی از حرکات هوازی و مراحل رقص است، زومبا با گام های سریع و آسان بسیار سرگرم کننده است. زومبا نیز بسیار چالش برانگیز است و می تواند به شما در کاهش وزن بسیار کمک کند و همچنین تن و ماهیچه ها را سفت می کند.

بررسی ورزش زومبا(جوانب مثبت و منفی):

سوزاندن کالری و کاهش وزن: ایروبیک زومبا برای قلب و ریه ها بسیار مفید است، و حدود ۴۵۰ کالری در هرساعت، سوزانده می شود.
ورزش ترکیبی: ریتم های متناوبی مانند سالسا، هیپ هاپ و حتی رقص باله در یک مرحله ۵ دقیقه ای زومبا وجود دارد و کشیدگی طبیعی عضلات بدن به حداکثر می رسد.
تناسب اندام: زومبا بر روی ماهیچه ها و عضلات شکم، پشت، باسن و ران که ماهیچه های اصلی بدن هستند کار می کند و موجب تناسب اندام می شود.
• زومبا مانند ایروبیک باعث سوزاندن کالری و فرم دهی اندام بدن می شود. زومبا ورزشی گروهی و شاد است و برای کسانی که محیط های با نشاط و پر شور را دوست دارند، بهترین انتخاب است.

اجرای حرکات سریع ورزش زومبا: برای کسانی که چاق هستند و یا به دلیل مشکلات بدنی و یا سلامتی، نمی توانند به سرعت عمل کنند، مقداری سخت است و از نقاط ضعف زومبا بشمار می رود.

انواع زومبا:

۱٫ زومبا فیتنس
۲٫ زومبا دنس

زومبا ورزش

۱٫ زومبا فیتنس: ورزش هوازی محسوب می شود و حرکات بر اساس ایروبیک پیشرفته طراحی شده است.
قابل ذکر است که چرخش باسن نیز همزمان با حرکات دست و پا انجام می شود.

تفاوت زومبا با ایروبیک: تفاوتی که زومبا با ایروبیک دارد در هماهنگی دست و پا و چرخش یا ضربه زدن با قسمت میانی بدن است. در زومبا فیتنس از دمبل و حرکات قدرتی استفاده می شود.

۲٫ زومبا dance: از اسم آن مشخص است که حکم آموزش رقص را دارد و حرکات قدرتی استفاده نمی شود.
مربی زومبا باید دارای مدرک مربیگری ایروبیک باشد.

زومبا فیتنس

نکاتی برای شروع ورزش زومبا:

  • زومبا به افرادی که مشکلات بدنی و یا سلامتی، دارند توصیه می شود برای شروع ورزش زومبا مانند هر ورزش دیگر با پزشک خود مشورت نمایند.
  • مبتدی ها: اگر به تازگی تصمیم گرفته اید در کلاس های زومبا شرکت کنید، بهتر است در کلاس های مبتدی شرکت کنید. کلاس هایی به نام گلد زومبا و آکوا زومبا وجود دارد که حرکات، ساده تر و آرام تر است و برای افراد مسن و تازه کار، مناسب است.
  • حتما قبل از شروع حرکات تند زومبا، باید برای گرم کردن بدن، حرکات نرمشی و در انتها، برای خنک کردن بدن، حرکات کششی صورت گیرد.
  • برای ورزش زومبا باید لباس و کفش راحت بپوشید. زیرا پوشیدن کفش نامناسب ممکن است به پاها فشار وارد کند.
  • در مدت زمان ورزش زومبا، میزان آب بدن باید حفظ شود، پس حتما بطری آب به همراه داشته باشید.

(۳۲۴)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*